fredag 4 december 2009

v. 49-50

Hej alla!

Så här när de sista veckorna innan jullovet betas av känns det för oss lärare och säkert även för eleverna väldigt intensivt. För mig (Henning)kanske det blir lite extra nu när jag när som helst kan bli förälder, beräknad förlossning är på tisdag. Detta har jag inte gått ut med till er föräldrar ordentligt och förmodligen glömt eftersom barnen har vetat om det och en del föräldrar har gratulerat som fått höra det hemma. Det känns superspännande, främst kommer det att påverka nu när jag får vara hemma två veckor men även en del till våren. Nu när det varit ganska hektiskt har jag tänkt till och bett om att få gå ner till 80%. Längre sammanhängade föräldraledighet blir till nästa höst.

Det har varit NO-prov för 8-9:or och vi har haft två klassråd och ändrat om i klassrumsplaceringen för att se om det skapar mer lugn och ro på lektionerna. Nu är det mer klassisk högstadieplacering där de sitter två och två.


I veckan som kommer kommer vi på måndag att åka på teaterföreställningen "Sanning OCH konsekvens" Ellinor skickade ett mail till er för några veckor sedan, jag saxar lite ur det för att påminna

Vi kommer att gå med eleverna på den här teatern den 7 december kl
13-15.30. Och för er föräldrar ordnar det en föreställning 19-20.30
och ni är välkomna tillsammans med föräldrar från Tornadoskolan.

Det händer mycket kring era barn och världen är tyvärr inte alltid
fredlig. Hot och våld är en del av barnens vardag så jag rekommenderar
verkligen er alla att komma på denna träffa för att få träffa
myndighetspersoner som har bra koll på hur man ska agera som barn och
vuxen i dessa svåra lägen.


På tisdag är det spanskaprov för de som har spanska. Några åttor har redan gjort provet så dessa får sovmorgon.

I övrigt gäller det att få in alla inlämningsuppgifter i veckan som kommer för att de ska kunna bedömas och ingå i terminens betyg.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar