fredag 11 september 2009

Vecka 36-37

Hej!

Denna vecka känns det som att det mesta har kommit igång och rullas på, förutom NOn för 8-9 som var nytt. Vi inleder ett arbetsområde i Kemi som jag kommer lägga upp planeringen för inom kort så att ni kan hitta även den här under ämnesplaneringsrubriken. Det blev en lite rörig start men jag hoppas att vi hittar rytmen nästa vecka. För att lösa arbetet med laborationer kommer vi att dela gruppen och vilket kan innebära att halva klassen ibland får sluta tidigare. Jag återkommer med mer info om säkerheten kring laborationerna.

Nästa vecka blir måndagen lite kortare så att ni får gå hem och packa inför övernattningen i Alby. Denna gång kör vi övernattning oavsett väder så se till att ta med regnkläder om det regnar och extra underställ. Därefter blir torsdagen en halv hemstudiedag då ni får en uppgift att jobba med hemma. Ni går alltså fram till lunch. Innan dess ska dock 8-9:orna ha SO-prov. Veckan efter åker ni på rättegång alltså torsdag 24/9.

Såg ni att jag la upp ett städschema? Jag la även till en särskild flik/rubrik här till höger för hemvistesgrejer så att det blir lätt att hitta om man behöver. Hör av er om det är något mer jag ska lägga ut.

Det var allt för denna gång, ha en trevlig helg!

/Henning

1 kommentar: