fredag 6 november 2009

v.45

V. 45
Hej!
Veckan som gått har jag upplevt som rörigare än vanligt på lektionstid, delvis tror jag att det beror på att vi har varit färre pedagoger på plats. Själv låg jag hemma i feber måndag och tisdag. Torsdag och fredag var det Hennings tur att vara hemma med hosta och förkylning. Vi har därför inte kunnat vara dubbla på de passen där det så väl behövs. Men det finns flera orsaker till att det är oroligt just nu.

Efter fredagens sista timme känner jag mig alldeles matt så egentligen borde jag kanske inte skriva veckobrevet just nu, för självklart har det funnits ljusglimtar även denna vecka (men samtidigt vill jag också kunna ta helg och släppa arbetet för en stund).
Rasterna har däremot varit lugnare, fler har tänkt på att inte springa eller skrika i korridoren, vi pedagoger har också varit mer närvande på raster.

Vi har gått ut med information på mejl om situationen just nu och fått flera reaktioner från föräldrar, nästa vecka har vi ju föräldramöte där vi får prata vidare om det här.

Jag är ledsen att detta brev blir kort och inte särskilt upplyftande inför helgen men hoppas att ni förstår och att ni har förtroende för att vi verkligen försöker göra allt vi kan för att alla ska kunna ha det bra på skolan.


Vecka 46

Tisdag kl 16.30 -17.30
Öppet hus.Sprid gärna till de som är nyfikna på skolan!

Torsdag kl.18.00
Föräldramöte för sköldpaddor och Krabbor.

OBS: Jag har mejlat några föräldrar angående tider för utvecklingssamtal, ni som ännu inte fått en tid, det är på gång! Ni är också välkomna att själva kontakta mig och föreslå en tid. Detta gäller de föräldrar vars barn jag är mentor för. Övriga kommer Henning att ta kontakt med.

Dharana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar