torsdag 29 april 2010

Frågor till 7:ornas hemstudier

Detta är tyvärr en stor miss av mig. Jag lovade i början på sjuornas NO att jag skulle lägga upp deras instuderingsfrågor till filmen vi såg på bloggen för att de som har svårt att hinna anteckna skulle få stöd med det. Jag tror och hoppas att alla ändå fick ner frågorna, det verkade som det när jag avslutade lektionen. Jag glömde göra detta efter lunchen men här kommer de sent om sider om det är någon har tänkt göra arbetet senare. Om någon haft problem pga detta vill jag att ni säger det till mig. Här kommer frågorna:

1.Varifrån kommer människan ursprungligen ifrån?

2. Vilken/vilka djurarter har vi mycket gemensamt med?

3. Varför började vissa av dessa gå på två ben enligt filmen?

4. Detta är en teori, vad menas med detta?

5. Hur kommer man fram till sådana teorier?

6. Hur kan man veta hur saker var för flera tusen år sedan?

7. Vad är en hominid?

8. Vad var så speciellt med Homo habilis? Vad kan man hitta efter denna hominid?

Nästa vecka fortsätter vi och ser klart filmen och funderar vidare på människans utveckling.

Lycka till med frågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar