fredag 30 april 2010

v.17-18

Hej allihopa!

Nu är våren här och i skolan jobbar vi för fullt med att få klart arbeten och många raster tillbringas på fotbollsplanen. Åttorna har haft teknik och börjat bygga högtalare. I matte förbereds det inför provet nästa vecka. Åttorna har även So-prov nästa vecka.
De har varit många muntliga bokpresentationer på svenskan och jag har känt mig oerhört stolt över hur bra alla blivit på att lyssna aktivt på varandra och ge varandra konstruktiv respons, en enorm utveckling! Sjuorna har sett film om hinduismen och samtalat kring andlighet och religion. De har även sett film om människans historia, med fortsättning nästa vecka.

Idag har vi haft en underbar valborg med ute-aktiviteter hela dagen. Åttorna hade tillsammans med Krabborna förberett roliga stationer o grenar åt oss andra. Sjuorna var jättebra på att hålla ihop grupperna och ta ansvar för de mindre. Dagen avslutades med den årliga fotbollsmatchen, lärarna mot eleverna. Lärarna vann men det var en redigt jämn match hela vägen.

Nästa vecka har åttorna teori på idrotten så de behöver inte ha med sig gympakläder.

På onsdag tar jag med mig sjuorna och åker in på utställning på konstakademien. Vi ska vara där klockan 12 för att få en visning. Ta med MATSÄCK!

På torsdag åker jag in med åttorna på samma visning. Vi ska vara där kl.13 och hinner äta på skolan innan.

Ha en fin valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar